onsdag den 3. august 2016

Ham Fra Stockholm - Del 4

Maven slår en kvalmende kolbøtte. Glæden breder sig helt ned i tæerne. Samtidigt skvulper en farlig uro i fingerspidserne. Om få timer vil alkoholen have taget sit vante tag i min krop og kontrollen vil sløvt tabe magtkampen med lystens dystre underbevidsthed. Dybest set vil jeg gerne være slem. Morgengry bringer ofte fortrydelse med sig. Men i nattens mulm og mørke er jeg ligeglad. Når procenterne tager fat i lemmerne, kan jeg ikke holde mig væk.

Jeg har lige hilst på SV. Han har fortalt mig, at den nye kæreste ikke er i byen, krammet mig og smilt. Jeg er stanglakrids. Solgt. Alligevel vinder selvkontrollen. I starten. De første timer bliver jeg væk fra ham. Drinks, snak og hygge med alle andre.

Musikken spiller. Jeg går hen for at vælge en sang. Pludselig står han der. Vi skændes for sjov om musikken og danser alene rundt på dansegulvet, mens festens andre gæster drikker i køkkenet.Jeg aner faren og går ud i køkkenet til de andre. Men de er ved at gå ind til dansegulvet. Igen er vi alene.

Han kigger smertefuldt i øjnene på mig. ”Lad være,” siger jeg. Han holder blikket og inden jeg kan forlade situationen, bliver ordene sagt. Sætningerne hænger ulideligt i luften. Mine følelser er gengældt. Kemien er ikke indbildt. Men det er for sent. Han elsker en anden. Vi bliver afbrudt af min kammerat, der braser ind og spørger, hvad vi laver. Vi rejser os og går ind for at hjælpe ham med at rydde op.

Alene går jeg ud i garderoben. Kvalmen bruser i hele kroppen. Tårerne presser på indersiden af øjenlågene. Tre dybe indåndinger og jeg skal til at gå tilbage med et stort falsk smil. Men Han kommer mig i forkøbet. Jeg står lænet op af væggen. Han står overfor mig med det samme intense blik fra før. Han kysser mig. Tidens længsel efter ham eksploderer i hele kroppen på mig oh hver centimeter sitrer af eftergivenhed.

Jeg bryder kysset og går ind til min kammerat, der er ved at rydde op. Senere følger jeg SV ud til en taxa. Vi kysser igen. Men magien bliver brudt, når jeg siger Hendes navn. Hans kærestes navn. Han elsker hende.

Jeg rækker armen ud efter en taxa. Han træder ind, kigger med det efterhånden velkendte blik over mod mig. Det er forfærdeligt og fantastisk på samme tid. Jeg vender mig, begynder at gå og hører langt væk bildøren smække.

Begyndelsen på dette:

Ham Fra Stockholm - Del 1

Ham Fra Stockholm - Del 2
Ham Fra Stockholm - Del 3

/Gemt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar