tirsdag den 8. marts 2016

Ham Fra Stockholm - Del 3

Med det samme han får øje på mig, tager han fat om mig. Slugt i et kæmpe kram, mærker jeg glæden helt ned i tæerne. Trods der er gået mere end et år siden vi sidst så hinanden, er jeg nu endelig i hans arme igen.

Flere måneder inden gensynet har jeg givet op. Jeg slipper taget om tankerne og lader ham flyde væk. Han er ikke en mulighed. Mit liv fortsætter. Jeg oplever mere det næste halve år end jeg har i det meste af mit liv. Jeg ser, smager og føler alt det ukendte.

Et sted langs den australske østkyst logger jeg på Facebook. StockholmVennen (SV) er gået fra sin kæreste. Og har fundet en anden. Mine følelser skvulper i slowmotion. Jeg ved ikke, hvad jeg skal føle. Han solide lange forhold, jeg aldrig prøvede at konkurrere med, er slut. Men i stedet for at åbne op for muligheder, er han allerede i gang igen. Jeg føler mig magtesløs. Og ufattelig langt væk. Endnu engang er der intet at gøre. Jeg lukker computeren ned og rejser videre.

Et par måneder senere kommer returdatoen. Jeg vender til Danmark. Kort tid efter har jeg booket billet til en fødselsdag i Stockholm. Her møder jeg igen SV.

Siden 2012 har han cirklet rundt i min periferi. Jeg har skubbet ham væk. Der har været andre. Men dybt inde, har jeg hele tiden vidst, at han var der. Nu er han foran mig med sit vanlige store smil. Men hvor er den nye kæreste? ”Hun er i København,” siger han.

Begyndelsen på dette:

Ham Fra Stockholm - Del 1

Ham Fra Stockholm - Del 2

Fortsættelsen:
Ham Fra Stockholm - Del 4

/Gemt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar