tirsdag den 26. juni 2012

Når Klimaks begynder med A

Det gik så fint. Det med at ignorere ham. Sådan da. Nok var der ivrig Facebook stalking. Nok faldt der en tanke næsten hver dag. Nok, ja nok var jeg slet og overhovedet ikke okay. Det er så nemt at sidde med et sæt rationelle spillekort på hånden. Det er så utrolig nemt at vide, hvad man bør gøre. Men hvad fanden kan man bruge det til, når det ikke føles rigtigt. Når bogen slet ikke er lukket og din histories sider blafrer forbi uden din hjælp.

Jeg proklamerede nok så helligt, stolt og klogt, at jeg skulle videre i mit liv, glemme A og sige pænt farvel. Han tog sit valg, og det var ikke mig. Hvorfor, vidste jeg ikke. Hvad der skete, vidste jeg ikke. I hele taget, var der ingen kommunikation ved krigsfronten. I stedet for lunende tanker, kølede jeg ned til frustrationens frysepunkt. Lukket ude i kulden tog jeg et valg. Et valg, der blev taget post venindens 30 års fødselsdagsfest og efter cirka 6 sambuca shots. Et valg, der sendte mig lige lukt ind i mørket og dens altomsluttende kvælertag.

For næsten 3 uger siden stod jeg i en natklubs mulm og musk. Blinkende lygter, falske smil og endnu et Rihanna hit i højtaleren. Jeg tog iPhonen ud af lommen, begyndte at prikke på den. Så ordene... ”Hey du, ved godt du er sammen med kæresten igen, helt cool....” beskeden ender i et forslag om rent venskab og en invitation til et after party. Naturligvis er beskeden sendt til A.

Han svarer.

Spol aftenen frem til vi mødes. Det ender galt. Helt galt. Det starter godt, men det ender i et skænderi. Jeg får sagt det hele. Hvorfor kunne han ikke sige sandheden? Og hvad der ellers var at sige. Jeg fik sagt, jeg kunne lide ham. Han kan stadig lide mig. Men det er ikke længere godt nok. Som han selv sagde: ”Jeg har fucket op i det.”

Alligevel når vi der fra til hans seng.

Han er mit kryptonit. Mine lemmer får deres eget liv i hans nærvær. En anden, ydre instans tager over. Jeg kan se min krop tage alle de forkerte valg. Alligevel fortsætter den derudad.

Morgenen efter er det helt anderledes. Denne gang er det forkert. Vi ved begge, vi har gjort noget, vi ikke måtte. Jeg har ingen undskyldninger. Jeg vidste, han var tilbage med kæresten. Timer går. Vi har begge de ondeste tømmermænd. Han er ked af det. Han vil mig, men det kan han ikke.

Mørket kommer kravlende opad vejen. Jeg vender mig, blot for at se den er blind.

Historien fortsætter...

/Gemt

Foto: Young beautiful woman surrounded by darkness af Joseas Reyes (fundet her

8 kommentarer:

  1. Hmm...nogle gange føles ting rigtige fordi de er forkerte...eller er det omvendt? Har svært ved at få øje på en happy ending i det scenarie der, men håber virkelig du får den - med A, B, C eller en fjerde - der er bogstaver nok at tage af eller noget :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det minder mig om den der film "500 Days of Summer". Han møder en pige, der hedder Summer. Det går ikke så godt, men så møder han "Autumn". Jeg møder nok snart B - Haha :)

      Slet
  2. Der er jo ingen lette løsninger i sådan noget her. Vær stærk, hold fast i din beslutning og VID, at du nok skal rykke videre. På et tidspunkt.

    Hvis dét at skrive om det er en del af terapien, så er det fint. Det er spændende og rørende læsning.

    PS. Forsøg evt. at lære af dine (hans) fejl. Dette er dog ikke så let. En af mine venner sagde engang, at de fleste mennesker måske bruger 10-20-30 forsøg på at blive klogere via deres fejl, så lad være med at blive alt for deprimeret, hvis du kun har fejlet et par gange.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åååhhh at lære af sine fejl. Hvis det bare var så nemt som det lød! Jeg ved, det var forkert at være sammen med ham, da han havde en kæreste. Det er ikke noget, jegf har for vane. Har aldrig gjort det før. Men hvad angår resten... Jeg ville ønske jeg ikke havde behøvet at bruge helt så meget krudt på det. Men på den anden side skal man også prøve at hoppe i med begge ben nogle gange, selvom vandet måske skolder.

      Slet
  3. Ej men altså helt ærligt. Hvad er det du ser i det skvat? "Han vil mig, men kan ikke" - sådan noget pjat! Hvis han virkelig ville dig, ville han gøre hvad som helst for at være sammen med dig. At han har en kæreste kan han jo lave om på - hvis han vil og det tyder det jo ikke på at han vil. Kom nu videre. Slet ham fra Facebook og din iPhone. Få ham ud af dit liv. Du fortjener en der vil dig for alvor og du må indse at det ikke er ham.

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt klart. Hele vejen igennem har jeg godt kunne se den rationelle tankegang. Det er bare ikke altid den, der er nem at handle efter. Heller ikke altid den rette.

      Jeg kan ikke slette ham fra Facebook pga fælles venner. Jeg slettede hans nummer lige efter det her skete, gemte det på min computer så jeg kan få fat i det, når jeg er ædru og hjemme.

      Slet
    2. Men du kan godt blokkere ham på facebook, så slipper du for at blive konfronteret med hans eksistens, uden at fælles venner eller han kan se det.
      Ellers er jeg spændt på at læse hvad der er sket siden hen, det er jo tre uger siden :)

      Slet
    3. Det er rigtigt, jeg har taget ham af mit newsfeed, så jeg i det mindste ikke behøver at se, hvad han foretager sig :)

      Slet