tirsdag den 21. februar 2012

Videre i Livet


Datinglivet passer sig selv. Der er intet, jeg kan gøre i A situationen, så hvorfor ikke kaste sig over et nyt projekt? Projekt ”Jeg er pissehamrende træt af mit job”: Sæt i gang.

Hvis jeg ikke har sagt det før, så arbejder jeg i TV. Det er ikke særlig glamourøst til trods for, hvad nogle selvhøjtidelige fjolser sikkert render rundt og plaprer om. Jeg sidder ved mit skrivebord dag ud og dag ind og har solgt min sjæl til djævelen i bytte for at promovere amerikanske LORTE programmer. Ja okay, fra tid til anden er der en, der tager blusen af og så stinker det knapt så fælt. Men for at gå back to basics, så var det jo ikke lige det jeg havde tænkt mig at bruge min journalistuddannelse på….!

Jeg har altid været lidt forsigtig med at sige, jeg er journalistuddannet på bloggen. Det giver folk en ide om, at jeg skal være sygt god til at skrive. What? Jeg er klipper for fanden. Giv mig et stykke musik, nogle videoklip, så skaber jeg freaking fucking magi. Eller noget. Ej, det her er min down time, gider ikke have diverse grammatik- og stavefejl pointeret af en eller anden emsig høne, da jeg jo”burde” være konge til det.

Aaaaaanyways, slut med undskyldninger! Pointen, tak! Yes yes. For et par måneder siden fedtede jeg rundt i en bar i Soho. En meget cool og tilbagelænet in-the-know bar. Man kender den kun, hvis man er lidt garvet eller har udført god research. Bag den blå dør er Trisha’s. På denne skønne men meget mærkelige plet løb jeg på denne skønne men meget mærkelige fyr. Jeg havde egentlig dømt ham for en tier, men samtalen var skidesjov, så jeg forblev underholdt.

Hr. Mærkelig viser sig at være nyhedsproducer for et stort nyhedsbureau. Nice. Et par dage efter den skønne men mærkelige oplevelse tilføjer Hr. Mærkelig mig på Facebook. Okay, why not, tænker jeg. Men tiden går og jeg snakker ikke rigtig mere med ham.

I går tilføjer han mig sq på LinkedIn. Så tager Fanden ved mig. Hvad har jeg at miste? Jeg skriver til ham og siger jeg er ved at spørge alle mine kontakter i gode stillinger, hvordan de fik dem og om han havde nogle tip. Han svarer prompte her til morgen. Siger at mine evner ikke er til at ignorere af et nyhedsbureau. Jeg får hans historie og han siger vi kan mødes til en øl efter arbejde en dag, hvis jeg har lyst.

Ja okay, jeg ved godt han sikkert bruger det som en undskyldning bare for at mødes. Det er sq da ligemeget, you never know.

Projekt ”Videre i Livet” er hermed skudt i gang.

/Gemt


6 kommentarer:

  1. Hep-hep og held og lykke med projektet!

    SvarSlet
  2. ha ha, go for it, damne så,. Gælder om at klippe til ;-)

    SvarSlet
  3. Bare rolig. Jeg har læst for mange aviser til at tro at journalister skriver godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hov hov - jeg ved ikke ikke om jeg skal tage det her personling... Meh er for træt, haha ;)

      Slet